ח"כ בן ראובן: חוץ מכל הגינויים והקשקושים של האו"ם – איפה הוא במלחמה נגד הטרור?

ישראל פריי No Comments on ח"כ בן ראובן: חוץ מכל הגינויים והקשקושים של האו"ם – איפה הוא במלחמה נגד הטרור?
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ אייל בן ראובן ("המחנה הציוני"), מי שבעברו ניסיון צבאי עשיר כאלוף וכמפקד, התייחס הבוקר בהרחבה ב"מדברים אקטואליה" עם מני גרא שוורץ, למצב באירופה, בעקבות הפיגועים הקשים שם: "מדינה צריכה להחליט שהיא רוצה להילחם, לצערנו אנחנו רואים מדינות שנוטות לחפש כל מיני פשרות בגלל שהם מפחדים מהמלחמה הקשה הזאת".

הוא פירט את הדרוש במלחמה הקשה הזאת: "יש בזה גם היבטים הגנתיים כמו איסוף נתונים מודיעיניים, תמיד יש את ההתלבטות האם להתמודד עם הבעיה או האם לבדוק, לראות, לעקוב וכו' ולא לפעול באופן אקטיבי. לטעמי, היום אנחנו עוסקים במשהו רחב ביותר: העולם המערבי הוכנס למלחמה נגד איסלאם קיצוני, ומה שקרה בפריז יכול להיות נקודת מפנה".

בן ראובן היה פסימי ביחס לסיכויי הירתמותה של אירופה לפעולות אופרטיביות נגד הטרור: "לצערי, מהניסיון שלנו, אני לא כל כך בטוח שזה יקרה, כולם מדברים, אבל השאלה אם יש נכונות. הסתובבתי אתמול בברלין, ראיתי אנשים עם זרי פרחים ונרות נשמה, כולם בוכים ואבלים, המומים וכואבים, השאלה היא האם העולם מתאחד להילחם נגד הטרור, אני מסתכל על הניסיון, מקווה שאני טועה, וכן יקרה משהו חזק, אבל אני לא מאד אופטימי בעניין הזה, יש לי הרגשה שאין לאירופה את היכולת להתאחד ולעשות מאמץ אמיתי ואפקטיבי, עם נכונות לשלם מחיר".

"אם הם לא יחליטו שהם נכנסים קרקעית לסוריה, להוריד כמה דיוויזיות, לעשות את המלחמה שם, מעבר לאיחוד ולשיתו"פ בין ארגוני הביון, לוחמה כלכלית, במיליונים שדאע"ש מעבירים בבנקים", הוא תקף במילים נחרצות את ארגון האו"ם, "אם האו"ם היה ארגון בינלאומי חזק ואפקטיבי, אם הוא היה מייצר מאמץ רציני ומשמעותי, חוץ מכל הקשקושים של ה"אני מגנה" וכו', הדברים היו אחרת".

על האיום של דאע"ש על ישראל אמר ח"כ בן ראובן: "לאור מה שאנחנו חיים ביום יום, מבחינת מדינת ישראל, דאע"ש הוא לא איום על מדינת ישראל, הוא מאיים מבחינת נעיצת ציפורניו למרחב הפלסטיני, הרי מה שמאפיין את הטרור זה שהוא מחפש את נקודות החולשה של אנשים, הכלכליות, הלאומיות, אנחנו יודעים שהוא מנסה להיכנס למרחב הפלסטיני הן ביו"ש הן בעזה, הוא נמצא בגבולותינו, אפשר לראות אותו על הגדרות".

"ישראל יודעת ומוכנה להילחם באיום מהסוג הזה, בעיניי לפחות, כל עוד תפיסת הביטחון שלנו נשענת על גבולות ברורים, הוא יכול אולי לירות טילים אבל אנחנו נתמודד עם זה בצורה טובה, אבל במקום שאנחנו מעורבבים באוכלוסיה פלסטינאית, כמו ביו"ש זה שונה, בכל מקרה ברור שאנחנו יודעים להתמודד טוב בהרבה מהצרפתים, אנחנו גם יכולים הרבה לעזור להם".

על החלטת אירופה לסמן מוצרי התנחלויות, ח"כ אייל בן ראובן היה נחרץ: "זאת תופעה חמורה מאד, מדינת ישראל צריכה להתמודד עם העניין הזה בכל הכוח המדיני שיש לנו, קוראים לזה סימון התנחלויות ודרכו לסימון ישראל, לשם זה מוביל, יש עוד הרבה מה לעשות קודם כל שיהיה לנו שר חוץ, משרד חוץ שמתפקד כמו שצריך, בכל מקום שאני יכול, כל מי שנמצא בחוץ, צריך לגנות את זה בכל תוקף, צריך לעצור את התופעה המגונה הזאת".



0 תגובות